Page 128 - geografie-viii-b
P. 128

RECAPITULARE ȘI AUTOEVALUARE FINALĂ



        SUBIECTUL III

          Pe harta alăturată sunt marcate, cu numere de la
        1 la 8, unități administrativ-teritoriale din România.
        Precizează:
          a. numele județelor și a reședințelor acestora,
        marcate pe hartă cu numerele 1, 2, 5, 8;
          b. numele minorităților naționale, specifice jude-
        țelor marcate cu numerele 2, respectiv 5;
          c. numele județului în al cărui oraș-reședință a
        fost înființată prima Universitate din România, pre-
        cum și numărul cu care acesta este marcat pe hartă;
          d. numele orașului-reședință de județ, cunoscut
        ca un important centru al producției de aluminiu,
        precum și numărul cu care județul este marcat pe
        hartă;
          e. numele județului în care pot fi admirate două
        fenomene naturale unice – Vulcanii Noroioși și
        Focurile Vii –, precum și numărul cu care acesta este
        marcat pe hartă.

        SUBIECTUL IV

          A. În coloana A sunt notate probleme de mediu din țara noastră, iar în coloana B, regiunile afectate. Scrie pe foaia de
        test asocierea corectă, conform modelului ipotetic: 1-a.
                                  A                                                                                      B
          1. pericol de deșertificare       a. Câmpia Siretului Inferior
          2. alunecări de teren             b. Transfăgărășan
          3. frecvente inundații            c. Subcarpații
          4. interacțiuni cu animale sălbatice   d. Delta Dunării
          5. defrișări în masive            e. Podișul Dobrogei
                                            f. Carpații Orientali


          B. Scrie pe caiet răspunsurile corecte pentru următoarele cerințe:
          1. Precizează trei avantaje economice ale afirmației: România este o țară carpato-danubiano-pontică.
          2. Explică ce se înțelege prin: proporționalitatea reliefului României; îmbătrânire demografică; dezvoltare durabilă.
          3. Precizează două consecințe ale exploatării iraționale a suprafețelor forestiere din România.

        SUBIECTUL V
          Realizează un text, cu conținut geografic, în care să folosești termenii: culturi de cereale, cernoziom, agricultură eco-
        logică, podgorii, zona de câmpie, sere, sericicultură, Subcarpați.






                                                                     Grilă de autoevaluare:
                                                                     I + II + III + IV + V = 90 de puncte
                                                                       Subiectul I  10 p + 15 p + 15 p = 40 p
                                                                      Subiectul II  4 p + 2 p + 1 p + 6 p + 3 p = 16 p
                                                                      Subiectul III 4 p + 2 p + 2 p + 2 p + 2 p = 12 p
                                                                      Subiectul IV 10 p + (3 p + 3 p + 2 p) = 18 p
                                                                      Subiectul V  8 x 0,5 p = 4 p

                                                                     Din oficiu: 10 puncte
                                                                     TOTAL: 100 de puncte

        126   RECAPITULARE ȘI AUTOEVALUARE FINALĂ
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132